Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Lisa Eriksson - 10 augusti 2009 22:12

GUD ÄR KÄRLEK!


Gud älskar oss. 

Fatta hur mycket Han älskar oss.

Det är ofattbart.

Ingen kan älska som Gud gör.


Johannes evangelium 3:16

Ty så älskade Gud världen att Han gav den sin ende Son för att de som tror inte skall förgås utan ha evigt liv.


Hur bra är det inte?


Och i 1 Kor 13ff 

Där står det massor om kärlek. Orkar inte skriva allt nu för jag har ingen bibel här men läs det och begrunda vad kärlek är.


Det finns så mycket olika slags kärlek. 


Kärlek till Gud

Kärlek till en annan människa.

Kärlek till ett husdjur.

Kärlek till en sak.


Jag känner en väldig kärlek till Gud.

För vad Han har gjort för oss på korset. 


Jag är väldigt förälskad/kär/älskar en person så mycket att jag inte kan tygla mig. 


Jag hade en undulat en gång: han hette Chicko.

Han dog kvällen då jag blev frälst. 

Snacka om det tog mig hårt. 


Kärlek till en sak: 

Ja, min iPod är en sak jag älskar.

Och min bibel.
Den kan jag läsa varje kväll!


GUD ÄR KÄRLEK! GUD ÄR KÄRLEK! GUD ÄR KÄRLEK!

Glöm aldrig att Gud älskar oss alla.

Glöm inte vad Han gjort för oss på korset. 

Glöm inte att det var för våra synder Han dog. 

Vi förtjänar inte Hans kärlek.

Han VALDE att ge sitt liv.

Det är fantastiskt.


Nu ska jag kolla på Beck! 


Vi hörs!


U-Pastor Lisa!

Av Lisa Eriksson - 10 augusti 2009 14:54

Ja, jag skulle gärna vilja ha en liveträff med Onlinekyrkan.

Gärna redan i höst om det funkar.


Det skulle naturligtvis bli i fina Jönköping. Kanske vätterstranden, kanske stadsparken, kanske eventuellt en rundtur i Jönköping.


Jag kommer att fila på en inbjudan nu i veckan så får vi se hur det blir med saker och ting.

Skulle va sjukt roligt att träffa några/alla medlemmar i Onlinekyrkan.


Vad tycker ni?

Skulle det va ngt?


Anmälningslista kommer utfarande nästa vecka någonstans!


Have it very nice//Ungdomspastor Lisa!

Av Lisa Eriksson - 10 augusti 2009 14:40

Det finns naturligtvis på Onlinekyrkans hemsida men här kommer uppgifterna.


Maila:

Jobbmail: lisa.ungdomspastor@gmail.com

Vanlig mail: e_lisa_adele@hotmail.com

Msn: jesus.best.in.the.world@hotmail.com


Telefon:

Hem: 036371112 (mor) och 036372164 (far)

Mobil: 070-4178963


Adress:

Lisa Eriksson

Sjöåkravägen 52b

56431 Bankeryd


(alternativt Sjöåkravägen 58b)


Kontakta mig gärna!


(Ledig söndagar)


//Lisa Eriksson!

Av Lisa Eriksson - 10 augusti 2009 14:28

Tänkte berätta lite om vad de olika flikarna på Onlinekyrkans hemsida betyder och innehåller.


Predikan: Jag lägger ut en ny predikan var fjortonde dag. Förr var det en i veckan men det blev för mycket för mig så jag ändrade det till var fjortonde dag istället.

Vittnesbörd: Alla, även de som inte är medlemmar i församlingen, kan skicka in sitt vittnesbörd så lägger jag ut det på hemsidan. Anonymitet respekteras.

Bönerummet: Här skriver jag upp de böneämnen som kommer in och de böneämnen som jag har. Och även tacksägelseämnen.

Viktiga datum: Ja, här skriver jag upp det som behöver kommas ihåg.

Veckans Lovsång: Ja, nu kommer det inte upp en ny lovsång varje vecka men emellanåt så kommer det en ny upplyftande text.

Dagens bibelord: Här kommer nya bibelord emellanåt. Samma här: det kommer inte ut varje dag.

Församlingens Gästbok: Skriv gärna en rad i gästboken innan ni lämnar.

Medlemslista: Här presenteras medlemmarna. Nya medlemmar presenteras lite extra en period och så finns det en flik därunder om hur man blir medlem i Onlinekyrkan.

Länkar: Här finns lite länkar till olika bloggar, olika hemsidor och sånt. Skicka gärna in din länk.

Tankar: Här skriver jag mina tankar om olika ämnen. Inte så ofta.

Vill du vara med?: Här skriver jag om jag söker någon medhjälpare.

Just nu söker jag medhjälpare till predikoskrivande.

Gåvogivande: Som kollekt i fysisk församling. Finns ett kontonummer där.

Aktiviteter: Ja kanske kommer det att bli en liveträff någon gång framöver. Står även om bibelordet Matt. 28:19 och om internetcellgrupp.

Frågor om Onlinekyrkan: Här besvarar jag de vanligaste frågorna. Skicka gärna in din fråga så lägger jag upp den där.

Forum: Vi har ett ganska nystartat forum som vi kan diskutera i. Diskussionsfrågorna till predikningarna ligger numer däri. Så bli medlem. Vi är faktiskt bara två av församlingsmedlemmarna som är medlemmar på forumet ännu.

Onlinekyrkans Portal: Numer finns också en portal kopplad till församlingen. Där finns chatt, anslagstavla. Bli medlem och ta del av funktionerna. Portalen är mest till för att vara en bro till Onlinekyrkan. Värva gärna medlemmar du också!

Församlingsbloggen: Bloggen där jag skriver i för att uppdatera församlingsmedlemmarna och naturligtvis alla andra som inte är medlemmar också. Har nyss flyttats från www.onlinekyrkan.bloggagratis.se till www.onlinekyrkan.blogspot.com mycket snyggare tycker jag i alla fall.

Ungdomspastorsbloggen: Ny flik där denna bloggen kommer att länkas till.


Ja, nu hoppas jag att DU har lite kläm på vad Onlinekyrkan handlar om.

du är varmt välkommen att bli medlem i församlingen. :)


//Lisa Eriksson, ungdomspastor!

Av Lisa Eriksson - 10 augusti 2009 14:18

Hej och välkomna till Ungdomspastorns blogg!

Här är lite om mig!


Fullständigt Namn: Lisa Adele Eriksson

Ålder: 21 (fyller 22 i år)

Bor: Bankeryd (utanför Jönköping)

Gör/yrke: Jag är ungdomspastor i Onlinekyrkan

Församlingens Hemsida: www.onlinekyrkan.webnode.com

Fysisk församling: Filadelfiaförsamlingen Bankeryd www.filadelfiabankeryd.se

Intressen: Musik, ungdomar, vänner, kyrkan, Onlinekyrkan, stickning, virkning mm.

Familj: Mamma, pappa och två systrar

Husdjur: Nej

Bibelskola: Bibelskola Livskraft 2007/2008

Privat blogg: www.lillsyrran.bloggagratis.se

Tränar: Ja, spinning!

Sitter på min anslagstavla: Ett kort där det står "Jesus dog för dig", bibelord i massa från teos, ett halssmycke med Jesus, bibelläsningsplan, ett kort, ett bönekort, en autograf (Kitty Aldridge), en bild på Henrik Strömberg i Scotts, mitt medlemskort i Filadelfiakyrkan och ett armband.

Favorittvprogram: Skenet Bedrar, Seinfeld, Drew Carey, Law and order, Singing bee, KNIGHT RIDER, Smallville.

Favoritmusik: Scotts, Edith Piaf, Patti Scialfa, Katie Melua, lovsång, The Refreshments, Melody Gardot.

Favoritlåtar: Scotts - 60talsmedley (på nya skivan Längtan), A l'enseigne de la fille sans coeur - Edith Piaf, Valerie - Patti Scialfa, Nine million bicycles - Katie Melua, 55 Ford - The Refreshments, Somewhere Over the rainbow - Melody Gardot.

Gör om tio år: Ingen aning, hoppas på att jag läser till församlingspastor.


Det var en hel hög om mig. Nästa inlägg blir ett inlägg om Onlinekyrkan!


//Lisa Eriksson, ungdomspastor i Onlinekyrkan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards